główna zawartość
artykuł nr 1

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO

Asystenta rodziny z dnia 23 marca  2022r.

 

Kierownik Miejsko -  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Cieszanowie ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny

 

1. Nazwa i adres jednostki:

  Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościuszki 6, 37-611 Cieszanów

 

2. Określenie stanowiska:

Asystent rodziny

 

3. Rodzaj zatrudnienia:

  Umowa o pracę w wymiarze 1/2 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy

 

4. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

  Asystentem rodziny może być osoba, która 

a)  posiada:

-wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

-wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem
z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy
z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.Dz.U. z 2022 r. poz. 447 ) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy
z dziećmi lub rodziną lub

- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,
a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r.
w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)

b)  nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

c)  wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

d)  nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

e)  posiada obywatelstwo polskie;

f)  posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

5. Wymogi pożądane:

  • znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi , przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,
  • wysoka kultura osobista,
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem  trudnym, odporność na stres,
  • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność
  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  • nieposzlakowana opinia,
  • umiejętność pracy w grupie,

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

5.  Wymagane dokumenty:

  1. CV;
  2. List motywacyjny
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
  4. Oświadczenie o niekaralności;
  5. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
  6. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
  7. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  8. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
  9. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  10. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji,  zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i  w  sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz  ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
  11. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 22¹ § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. z 2020r. poz.1320) przez Kierownika Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, z siedzibą ul. Kościuszki 6 , 37-611 Cieszanów z przeprowadzenia rekrutacji oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę w Miejsko -Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, zawierające ponadto stwierdzenie, że kandydat został poinformowany o prawach i obowiązkach oraz, że przyjmuje do wiadomości iż podanie przez niego danych osobowych jest dobrowolne.

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :

  • bezpośrednio w biurze MGOPS w Cieszanowie , ul. Kościuszki 6, 37-611 Cieszanów
  • pocztą na adres MGOPS w Cieszanowie  , w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Asystent rodziny”.

w nieprzekraczalnym terminie do 04.04.2022r. do godziny 15,00.  Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Inne informacje:

Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie ogłoszona 05 kwietnia 2022 roku.

Dla osób spełniających wymagania formalne zostanie przeprowadzona ankieta oraz odbędzie się rozmowa kwalifikacyjna  w dniu 7 kwietnia 2022 r. o godzinie 10-tej w budynku Biblioteki Publicznej w Cieszanowie ul. Kościuszki 6,  pokój nr 2. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej komisja konkursowa zadawać będzie pytania z ustaw wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.

Osobą wyłonioną w drodze naboru będzie kandydat (kandydatka), który uzyska największą ilość punktów.

Informacja o wyniku naboru zamieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej MGOPS Cieszanów oraz na tablicy ogłoszeń w  UMiG w Cieszanowie.

 

Informacje dodatkowe:

Informuje się, że w miesiącu lutym 2022 r. nie został osiągnięty 6% wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Cieszanowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

   Kierownik

Miejsko-Gminnego Ośrodka

  Pomocy Społecznej

w Cieszanowie

Elżbieta Zarębska

 

 

Klauzula informacyjna – Rekrutacja

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Cieszanowie (37-611), przy ulicy Kościuszki 6 (zwaną dalej MGOPS
w Cieszanowie ;

  1. dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w MGOPS
    w Cieszanowie e-mail: iod@cieszanow.pl lub telefonując pod numer: 166311118
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji na podstawie określonej w przepisach prawa: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych;
  3. Pani/Pana dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa
    i wewnętrznych regulacji dotyczących archiwizowania danych obowiązujących w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Cieszanowie ;
  4. w przypadku, gdy przepisy szczególne nie stanowią inaczej posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia danych oraz usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Prawo do przenoszenia danych oraz żądania usunięcia danych przysługuje w zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody. Przysługuje Pani / Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie; powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem;
  5. . ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych , gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  6. podanie danych osobowych wskazanych w ww. przepisach jest wymogiem ustawowym
    i jest niezbędne do realizacji w/w celów a w pozostałym zakresie jest dobrowolne;
  7. dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.